SUCRE Reserva Carmenère 2009 (Chile)

A nice post about our Sucre wines. To the ones that are not familiar with them, we make them with Cabernet and Carmenere from the Colchagua and Maule Valleys. It was writen by Mauricio Fonteles, from Brazil. A google translate can help you with the traduction.

...Y VINO!

Caros,

já fazem alguns dias que venho querendo degustar e escrever sobre este vinho especificamente. Uma das razões, que é na verdade um motivo de orgulho, é o fato de ser um vinho chileno com alma brasileira. O Sucre é produzido pela Tunquen Wines, dos brasileiros Marcos Attilio & Angela Mochi. Venho trocando alguns emails com Angela há duas semanas.

Mora aqui um sentimento de admiração, misturado com um sonho de vários amantes do vinho que é o de arranjar um pedaço de terra e começar a cultivar suas vinhas e desenvolver seus vinhos. É um processo exaustivo mas, acredito, recompensador. Angela e Marcos têm conseguido êxito nesse caminho e o Sucre Reserva é a prova.

Vamos lá… falar do vinho!

Imagem

Primeiro a garrafa e rótulo. Gostei muito do design no rótulo com respingos de tinta em alto relevo e um poema de Carlos Covarrubias
” Dicen que las estrellas del…

View original post 271 more words

Advertisements

Tks for your comments. We´ll be back to you soon.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s